Με την Απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. Α.1173/30.12.2022, καταργήθηκε το Βιβλιάριο
Συντήρησης και Επισκευής σε όλους τους ΦΗΜ, εκτός από τις ΑΔΗΜΕ ταξιμέτρου.
Ως εκ τούτου, ο εισαγωγέας – κατασκευαστής του ΦΗΜ και συνεπακόλουθα ο μεταπωλητής, με την πώληση
κάθε νέου ΦΗΜ, ΔΕΝ παραδίδει Βιβλιάριο Συντήρησης και Επισκευής στον τελικό πελάτη.
Όπως επίσης, δεν εκδίδει νέο Βιβλιάριο για αντικατάσταση απολεσθέντος.
Κατάργηση Βιβλιαρίων Συντήρησης και Επισκευής στους ΦΗΜ
(εκτός ΑΔΗΜΕ ταξιμέτρου)
Ταυτόχρονα με την κατάργηση του Βιβλιαρίου Συντήρησης και Επισκευής, θεσμοθετήθηκε η
υποχρέωση:
- ο κάτοχος του ΦΗΜ να δηλώνει ηλεκτρονικά στο ESEND, την βλάβη του ΦΗΜ και
- ο τεχνικός να δηλώνει επίσης ηλεκτρονικά στο ESEND, την αποκατάσταση της βλάβης.
Διαδικασία δήλωσης βλάβης από τον κάτοχο του ΦΗΜ
- Κάνει εισαγωγή στο ESEND https://www1.gsis.gr/tameiakes/myweb/esend.php
- Επιλέγει «Επιχειρήσεις»
- Καταχωρεί τους προσωπικούς του κωδικούς (ίδιοι με του taxis) και επιλέγει «Σύνδεση»
- Στην κατηγορία «Βοηθητικά» επιλέγει «Νέα δήλωση προσωρινής βλάβης ΦΗΜ (10 ΗΜΕΡΕΣ ΜΑΧ)»
- Ανοίγει ένα παράθυρο «Υποβολή νέας δήλωσης προσωρινής βλάβης ΦΗΜ (10 ημέρες το πολύ)»,
στο οποίο εμφανίζεται το ΑΦΜ του κατόχου και ζητά να συμπληρωθούν τα πεδία: ΦΗΜ (σειριακός
αριθμός) ΑΦΜ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ (ή της επιχείρησης του μεταπωλητή) – ΑΡΙΘΜΟΣ
ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ (αν ο ΦΗΜ μεταφερθεί στον χώρο του τεχνικού). - Τέλος επιλέγει «Υποβολή» και στη συνέχεια κάνει έξοδο από το ESEND.
Διαδικασία δήλωσης διάγνωσης της βλάβης από τον τεχνικό
- Κάνει εισαγωγή στο ESEND https://www1.gsis.gr/tameiakes/myweb/esend.php
- Επιλέγει «Επιχειρήσεις»
- Καταχωρεί τους προσωπικούς του κωδικούς (ίδιοι με του taxis) και επιλέγει «Σύνδεση
- Στην κατηγορία «Βοηθητικά» επιλέγει «Μόνο για τεχνικούς: Συμπλήρωση διάγνωσης προσωρινής
βλάβης ΦΗΜ (10 ΗΜΕΡΕΣ MAX)» - Ανοίγει ένα παράθυρο «Συμπλήρωση διάγνωσης σε δήλωση προσωρινής βλάβης ΦΗΜ», στο
οποίο εμφανίζεται το ΑΦΜ του τεχνικού και ζητά να συμπληρωθούν τα πεδία: ΦΗΜ (σειριακό αριθμό) –
ΑΦΜ ΚΑΤΟΧΟΥ – ΔΙΑΓΝΩΣΗ (κάνοντας κλικ επάνω στο ‘‘ 1. Reset ’’, εμφανίζονται 13
προεπιλεγμένες περιγραφές βλαβών, από τις οποίες επιλέγεται η μία). - Τέλος επιλέγει «Υποβολή» και στη συνέχεια κάνει έξοδο από το ESEND
Διαδικασία ελέγχου των προσωρινών βλαβών ενός ΦΗΜ από τον ελεγκτή της ΑΑΔΕ, τον τεχνικό ή τον κάτοχο.
- Καταχωρεί τους προσωπικούς του κωδικούς (ίδιοι με του taxis) και επιλέγει «Σύνδεση»
- Στην κατηγορία «Βοηθητικά» επιλέγει «Επισκόπηση δηλώσεων προσωρινής βλάβης ΦΗΜ (10
ΗΜΕΡΕΣ MAX)» - Κάνει εισαγωγή στο ESEND https://www1.gsis.gr/tameiakes/myweb/esend.php
- Επιλέγει «Επιχειρήσεις»
- Ανοίγει ένα παράθυρο «Επισκόπηση δηλώσεων προσωρινής βλάβης ΦΗΜ (10 ημέρες το πολύ)»
στο οποίο εμφανίζεται το ΑΦΜ του τεχνικού ή του κατόχου και ζητά να συμπληρωθεί το πεδίο: ΦΗΜ
(σειριακός αριθμός). - Τέλος επιλέγει «Ερώτηση» και εμφανίζεται το ιστορικό των βλαβών του ΦΗΜ. Στη συνέχεια κάνει
έξοδο από το ESEND.